72 Imiona Boga

 

MOC IMIENIA

Zastanówmy się: jesteśmy w tłumie i w oddali słyszymy nieznajomego krzyczącego nasze imię i nazwisko, wołającego nas. Odczuwamy ciekawość, zastanawiamy się czemu i skąd nas zna, kim jest ta osoba? Pokazuje nam to siłę imienia: nasze imię jest związane z naszym DNA, czujemy je jako syntezę tego, kim jesteśmy. Dlatego starożytni uważali, że każda osoba musi mieć imię, które identyfikuje i opisuje naszą esencję. Straciliśmy tę moc. Dziś kopiujemy imiona, używamy tych, które są w modzie, albo rzucamy losy szukając wśròd świętych dnia w kalendarzu. Musimy wiedzieć, że imię, które nosimy, nie jest nasze. Jest imieniem, ktòre lubili nasi rodzice. Musimy na nowo odkryć imię, które znajduje się w naszej duszy, pieczęć naszej esencji.
Imiona to sekretne klucze, otwierają drzwi, są jak hasła otwierające serca, umysły, dające zaufanie. W bajkach otwierają sekretne przejścia (Gandalf otwiera drzwi Morii imieniem „Melon”, w Alì Babie słowo „sezamie, otwòrz się” było kluczem do wejścia do jaskini). To samo dzieje się z naszym umysłem, z naszym sercem, a 72 imiona Boga i 72 imiona demonów są ròwnież tym samym: kombinacjami energii, które, jeśli są znane i używane, pomagają nam ustawić się na tej samej częstotliwości, co ta energia.


EZOTERYCZNA TEKSTURA

Jak powstały 72 imiona Boga? Przede wszystkim musimy sprecyzować, że to, co wielu ludzi ignoruje, to fakt, że oryginalny język, w którym napisano Biblię, nadaje się do kabalistycznego użycia gemmatrii, czyli kombinacji liter i cyfr: z każdej litery rodzą się korzenie, pnie i gałęzie, wytryskują jak fontanna kwiaty tworzące inne słowa.
72 imiona pochodzą z 3 wersetòw Księgi Wyjścia (rozdział 14, 19-21), która opisuje przejście Morza Czerwonego (a którego archetypy rozszyfrujemy innym razem). Urok tego splotu polega na tym, że wszystkie 3 wersety składają się z 72 liter, ale 72 to także wartość liczbowa słowa Jesed (lub Chesed), które wyraża miłosierdzie miłości lub łaski (i w sferach anielskich odpowiada Chórowi Dominacji, aniołom rządzonym przez Archanioła Hesediela) i właśnie w tym momencie to zastęp aniołów pomaga ludziom przekroczyć Morze Czerwone. Imiona zostaną następnie zidentyfikowane jako energie przewodnie, aniołowie stróże lub imię 72 aniołów. 72 stopnie schodów widział we śnie Jakub; po tych schodach aniołowie zstępują na ziemię i wstępują do nieba.
Inną kabalistyczną osobliwością jest to, że liczba 72 odpowiada słowu Jèsed, ale jeśli zsumujemy wszystkie litery 3 wersetów (a więc 72x3), wartość liczbowa to 216, co odpowiada słowu Guewurah. A oto idealna symbolika: są imionami dwóch Sefirotów, które otwierają kolumny Drzewa Życia na prawo i lewo, tak jak Morze Czerwone otworzyło się przed Mojżeszem. Jeśli z kolei podzielimy 72 imiona na 3 kolumny, na każdą kolumnę przypadają 24 imiona i są to godziny doby, godziny, które mamy do dyspozycji na przekroczenie wnętrza duszy.
Jak powstają imiona? To wyjątkowej urody praktyka, jest jak splatanie kobiecych włosów w warkocz, biorąc pierwszą literę pierwszego wersu, ostatnią z drugiego i pierwszą z trzeciego. Drugie Imię z drugiej litery pierwszego wersetu, przedostatnie z drugiego i drugie z trzeciego ... i tak dalej, aż utworzy się 72 trygramòw lub Imion, każde złożone z 3 liter.
Przeanalizujmy 3 wersety, z których powstały Imiona...


KS. WYJŚCIA 14,19-21

Rozszyfrujmy archetypy i symbole...
Egipt to ziemia, w której jesteśmy niewolnikami, a więc świat materii, Ziemia Obiecana to wewnętrzne oświecenie. Aby uciec przed Faraonem, który jest symbolem Cienia, musimy przekroczyć Morze Czerwone. Morze jest symbolem początku, nowego życia, chrztu, a więc inicjacji. Czerwony kolor Morza to krew, więc musi w nas dojść do śmierci, oderwania, wyrzeczenia. Kiedy rozpoczynamy tę ucieczkę, dzieje się to samo, o czym mówi nam fragment biblijny: między nami a armią wroga jest chmura, więc mamy światło i zrozumienie powodu, dla ktòrego opuszczamy świat i jego mentalność, ale oni są w ciemności i ani nas nie nie widzą, ani nas nie rozumieją. Uniesione ręce Mojżesza to modlitwa, czyli nasza uwaga i pasja dla nowego wymiaru życia. Wiatr, który osusza wody, to wiedza, duch. Rozdzielone Morze jest dopiero wtedy, gdy wewnątrz naszej psychiki możemy zobaczyć zjednoczenie dualnego świata, drogę można dostrzec i to na tej ścieżce dualu zaczyna podróżować nowy sposób widzenia rzeczywistości, który zaprowadzi nas do wolności od świata Matrixa, pozorów, konfliktu. Warto zatem przestudiować wszystkie 72 imiona Boga ukryte w tych 3 wersetach. Są one źródłem energii do przekroczenia Morza Czerwonego (naszej nieświadomości).


ENERGIA IMIENIA

Imię jest syntezą naszego ego i dlatego wystarczy je wymówić, aby nas poruszyć lub przyciągnąć naszą uwagę. Wszystko ma imię, która opisuje jego istotę. Siła słów tkwi właśnie w tym: wypowiadając je, dostrajamy się do istoty rzeczy, którą nazywamy. Jak zakochuje się człowiek? Wypowiadając właściwe słowa! Nazywamy to działaniem słowem, przekonywaniem: „convincere”, co oznacza „vincere con”, to, co powiedziałem, zrobiłem, jeśli cię przekonam, pokonam cię, zdobędę. Kabaliści, Alchemicy, filozofia itp. nazwali tę energię wieloma nazwami: Światłem, Duchem, mądrością, świadomością, mantrą itp. 
Ludzie duchowi nie używają słów przypadkowo, nie marnują słów, nie psują słów nieuzasadnionymi wulgaryzmami, nie kłamią, by nie stracić energetycznej mocy słów. Wiemy, że fałszywe słowo wystarczy, by zrujnować przyjaźń, tak samo jak właściwe słowo wystarczy, by zaradzić katastrofie.
Jeśli nadano nam imię ukochanego dziadka, nałożono na nas ròwnież jego karmę, która nie jest nasza: nie musimy reprezentować dziadka, mamy też nasze własne życie. Analogicznie, jeśli nadamy dziecku imię piosenkarza, bóstwa, kwiatu, itd... zamykamy go w tej esencji, która może nie być jego. Jednym z celów wewnętrznych poszukiwań jest wyśledzenie i odkrycie jakie jest nasze prawdziwe imię, nasza istota, podobnie jak Indianie, którzy nazywali młodego człowieka dopiero po odkryciu jego cech.


72 Imiona Boga // 5NASZE IMIĘ WEWNĄTRZ DRZEWA ŻYCIA

Badaliśmy gdzie indziej, w jaki sposób Sefiroty są źródłami energii; wtedy imię to inna wibracja energetyczna. W Drzewie Życia imię, którego zwykle używamy, to, które dali nam nasi rodzice, jest naszym fundamentem, identyfikuje nas; jest to obraz, który mamy o sobie (Sefirot Jesod). Ale obraz, który mamy o sobie, nie odpowiada temu, kim naprawdę jesteśmy, ponieważ początkowo jest uwarunkowany oczekiwaniami, bożkami, które fałszywie kochamy, ideami i roszczeniami, jakie na nas nakładają. Jest to obraz powierzchownego, zewnętrznego, nieświadomego Ego. Naszą wewnętrzną podróżą jest dotarcie do centrum (Sefirot piękna, Tifaret), gdzie znajduje się serce, głęboka, wewnętrzna, świadoma istota, gdzie odkryjemy kim jesteśmy, nasze Prawdziwe Imię. W Drzewie Życia jest to ścieżka 25 (żółta na zdjęciu). W Tarocie jest to droga Umiarkowania, a więc równowagi, którą musimy osiągnąć między zewnętrzem a wnętrzem. Ale, jak widać, ta ścieżka krzyżuje się ze ścieżką 27 (pomarańczową na zdjęciu), która w Tarocie jest drogą Wieży i jak wszyscy wiemy, to upadek, kryzys, to boska błyskawica przerywa wewnętrzną ślepotę: z jednej strony jest to, co myślimy (Sefirot Hod), a z drugiej to, co czujemy (Sefirot Netzach), zaczynamy myśleć i odczuwać inaczej. Myślimy bardziej o byciu, czujemy, że prawdziwe wartości są wartościami absolutnymi. Nie dbamy już o pojawianie się (obraz), ale idziemy ku Bytowi.


DLACZEGO 72?

Imiona, które spletliśmy i odkryliśmy, są 72; jeśli wszystkie odpowiadają Imieniu Boga, to mamy Imię Boga Absolutnego (Istota, która zawiera wszystko); jeśli jest rozbite kabalistycznie, ujawnia nam, że zawiera wszystkie stworzenia. Innymi słowy, Bóg jest Bytem, ​​każde stworzenie jest tylko literą, ułożone razem dają Jego Imię. Jesteśmy porami skóry Boskiego Wszechświata. W języku hebrajskim Imię Boga to biblijny tetragram złożony z sekwencji czterech liter (jod, he, waw, he, czytane od prawej do lewej).
Najczęstszą transliteracją jest: YHWH. Ponieważ samogłoski nie są pisane w języku hebrajskim, biblijny tetragram składa się wyłącznie ze spółgłosek. Samo w sobie nie jest to imieniem, ale kodem, wibracją, która wskazuje na żywą Istotę, jest tym, co czujemy, kiedy odczuwamy, że żyjemy, kiedy jesteśmy szczęśliwi, kiedy się zakochujemy, kiedy patrzymy na zachód słońca: jest to Energia, która prowadzi do Istnienia i świadomości tego, co Istnieje. 
W języku hebrajskim każda litera ma również wartość liczbową. Yod = 10, ponieważ zaczyna się w zupełności, jest to egzystencja, która z kolei obraca Koło (Arkan 10 Tarota). Następnie Istnienie, w swoim przepływie, generuje sprzeczność lub przeciwieństwa i oto wartość He = 15, która odpowiada Diabłu Tarota. Waw = 21, czyli Świat, to Arkan Tarota, który kończy całą trasę, stworzenie. Czwarta litera to znowu He, która po zakończeniu swojej wędrówki po świecie przybywa już nie podzielona (to już nie jest 15 Diabła), ale zjednoczona, kompletna i staje się Arkanem Sprawiedliwości = 8, która jest liczbą wartości He = 26, 2 + 6 = 8. Dlatego całe imię Boga (przepływ od dualizmu do jedności) kończy się liczbą 72 = 7 + 2 = 9, która jest samotnym Bogiem Wszechświata, Arkanem Pustelnika, Nieskończonego Patrona.


EZOTERYZM UKRYTY W 
Kaplicy Sykstyńskiej

Znana jest na całym świecie zarówno z tego, że odbywa się tam konklawe w celu wyboru nowego papieża, jak i ze swojej uniwersalnej wartości artystycznej, zwłaszcza ze sklepienia namalowanego przez Michała Anioła i uznawanego za kompendium teologii "wizualnej". Zaprojektowana na 24 kolumny. Na każdej z tych kolumn znajdują się dwa Cherubiny, które są lustrzanym odbiciem na sąsiedniej kolumnie, co daje w sumie 48 postaci Cherubinów. Następnie na 12 trójkątnych żaglach, które otaczają krawędzie sufitu, znajdują się kolejne 24 nagie postacie (po dwie nagie postacie z brązu na trójkątny żagiel), które również odzwierciedlają się nawzajem. Całość sumuje się do 72 Cherubinów lub 72 Aniołów Bożych lub Imion Boga.
To przedstawienie 48 Cherubinów i 24 nagich postaci z brązu doskonale pokrywa się z odczytaniem trzech wersetów z Księgi Wyjścia 14,19-21 (których ezoteryczną treść już przeanalizowaliśmy). Poniżej tego cyklu Aniołów znajduje się 7 proroków i 5 sybillińskich wyroczni, które są wzorowane na Zodiaku (lub kalendarzu rocznym). Poniżej znajduje się 33 przodków Chrystusa oraz 3 dodatkowe symbole oznaczające 36 dekanów Zodiaku. Co ciekawe, Zodiak/Kalendarz i 36 dekan w połączeniu z empiriańską sekwencją numeryczną (dziewięć centralnych paneli) na suficie Kaplicy Sykstyńskiej ujawnia otwarcie 56 Mniejszych Arkanów Tarota.
------------

ZDJĘCIE:

Angel Tarot (Travis Mchenry)
Maricarmen Rajel Blasco
Tarot Angel (Giordano Berti)


VEHUIAH

To niepohamowana siła woli, wiosna, witalne światło. Wewnętrznie oczyszcza wszystkie nasze intencje. W Drzewie Życia jest to pierwotna siła (Keter), która wzywa nas do źródła mądrości (Chokmah). To siła energetyczna zdolna do powrotu do przeszłości i zerwania łańcuchów, uzdrowienia, oczyszczenia, bez urazy, tylko siłą zrozumienia i dobrej woli. Trzy hebrajskie litery imienia (waw, hé, waw) odpowiadają konfiguracji Arkanów: „Kochanek – Papież – Kochanek”. Papież w centrum jako pośrednik i mediator pomiędzy dwoma wyborami (przeszłością i przyszłością) jest właściwym rozeznaniem, wyciągnięciem z błędów przeszłości właściwych nauk, aby kroczyć właściwą drogą. To wibracja, ktòra prowadzi do przemiany, to wola boskości.


JELIEL

Energia tego Anioła w Drzewie Życia objawia się w Sefirocie Binah i kieruje wieczne światło (Keter), aby umożliwić nam zrozumienie ciemnych zakamarków naszego sumienia, gdzie czają się smutek i melancholia; oczyszcza nasze głębie. Według Kabały wibracja tych liter pozwala nam odnaleźć iskry duchowego Światła i ożywić nasze energie, gdy czujemy się zablokowani i dostrzegamy, że nasza witalność się wyczerpuje. Trzy litery składające się na to Imię (yod-lamed-yod) odpowiadają Arkanom Tarota: Koło-Wisielec-Koło. Ta kombinacja jest fascynująca, ponieważ koło to cykl zrozumienia. W tym przypadku Wisielca obrócono by dwa razy, bo są dwa koła - przez chwilę Wisielec stałby prosto i jest to moment, w którym poprzez błąd chwyta się prawdę.


SITAEL

Ten Anioł reprezentuje i reguluje moc ekspansji, udzielając daru wykorzystywania wszystkiego. Jego podopieczni mogą być nosicielami „futurystycznych” idei: prostych, jasnych, niosących entuzjazm i wiarę w przyszłość. Według Kabały, zanim zostanie uwolniona niezmierna moc (Keter) tego Imienia, konieczne jest osiągnięcie pewnego poziomu zrozumienia (Chrokmah): ponieważ pojęcie faktu samo w sobie nie reprezentuje mocy. Moc zdobywa się dzięki szerszej i głębszej wiedzy: wiedza i mądrość to potęga. Trzy hebrajskie litery Imienia Sitael (samekh-yod-teth) odpowiadają Arkanam Tarota: Diabeł – Koło – Pustelnik. Jest to cykl (Koło), który prowadzi nas do życia bez żadnego wsparcia (Pustelnik, samotność), aby zrozumieć, jak można mieć nadzieję wbrew wszelkiej nadziei (Diabeł).


ELEMIAH

Z jednej strony jest to bardzo potężna siła (Geburah), niezłomna siła woli, która sięga do najwyższej części (Keter) naszej duszy, dlatego dążenie do najmocniejszego światła oślepia, ale jest to ślepota pokoju, pełnia, nadmiar wiedzy. Oczywiście jest to również światło, które ogrzewa i oczyszcza, więc wypala w nas niezrównoważone aspekty, negatywne myśli, niezdrowe intencje Ego. Jest zatem wzywany, aby uniknąć ekscesów i zakończyć trudny okres, aby rozpocząć nowy, szczęśliwszy kurs. Imię Anioła przywołuje matkę, która chroni swoje dziecko, a także reprezentuje spojrzenie ku duszy; 3 litery (mem-lamed-ayin) odpowiadają Arkanom: Śmierć-Wisielec-Wieża, a zatem kryzys (Śmierć), który prowadzi do rewolucji (Wisielec) duszy, która pozostaje niespokojna (Wieża). Według Kabały, myśli w ogóle nie wypływają z fizycznej części mózgu: istnieją 2 źródła, z których myśli wypływają, jak dwie wielkie stacje kosmiczne - Siły Światła i Ciemności są odbierane przez nasz umysł: dwrócenie biegunowości tych myśli otwiera serce.


MAHASIAH

Energia tego Anioła jest impulsem do poszukiwania horyzontów ducha i wiedzy. Według Kabały Imię to przekazuje duchową moc uzdrawiania, ponieważ po odkryciu przyczyn, za które zostaliśmy potępieni, możemy zmartwychwstać; dlatego emanuje wewnętrznym pięknem istoty (Tifaret) i lśni swoją pierwotną formą (Keter). To energia, która czyni człowieka pięknym, zmienia się jego charakter, człowiek uwalnia się od wad. Dlatego w tym przypadku rdzeń (mem-he-shin) Imienia odpowiada konfiguracji: „Głupiec – Papież – Śmierć”. Nasza szalona część zostaje przekształcona (Głupiec) i zostaje wskrzeszona (Śmierć), za pośrednictwem (Papieża) wiedzy. Głupiec znajduje powód do istnienia pośród swojego szaleństwa.


LELAHEL

Wibracja związana z Lelahelem nazywana jest „stanem snu”, ponieważ ten Anioł prowadzi nas do czerpania mądrości poprzez sny. Według Kabały rzeczywistość, w której żyjemy, jest tylko jednym z wielu możliwych wymiarów; dostęp do innych wymiarów można uzyskać na różne sposoby, z których jednym jest śnienie. Kiedy zasypiamy, uścisk materialności rozluźnia się, pozwalając naszej duszy wznieść się do świata duchowego, gdzie otrzymuje pokarm, siłę i inspirację. Te nocne doświadczenia mają miejsce w wymiarze wykraczającym poza czas i przestrzeń, w którym przeszłość, teraźniejszość i przyszłość są współobecne; dlatego obejmuje cały ogrom życia, w jego materialnej i duchowej złożoności.
Tutaj uchwycone są wizje przekazywane sumieniu w formie snów: te wpływy, działające na poziomie podświadomości, mają wpływ na decyzje, które podejmujemy w życiu codziennym. Lelahel kieruje najgłębsze energie (Keter) i przenosi je na płaszczyznę materialną (Netzach). Rdzeń (lamed-lamed-he) Imienia odpowiada konfiguracji Arkanów Tarota: „Wisielec – Wisielec – Papież”. Ci dwa Wisielcy są światłem, które łączy niebo i ziemię, Papież jest pośrednikiem, jest siłą, która sprowadza wyższe światło poprzez sny na niższe poziomy.


ACHAIAH

Jest Bogiem tolerancyjnym, cierpliwym, wyrozumiałym, dlatego jego darem jest odwaga w znoszeniu przeciwności losu. Według Kabały Imię to dostarcza najskuteczniejszego narzędzia medytacyjnego (Keter) dla tych, którzy chcą przywrócić porządek w swoim życiu (Hod), gdy ich porządek wydaje się fragmentaryczny i niespójny lub pewniki wydają się zagrożone. Przywraca DNA duszy, jej pierwotną formę lub strukturę. Achajasz napomina nas, abyśmy nie oceniali układu wydarzeń na podstawie samych pozorów, które jesteśmy w stanie dostrzec, w których wydaje się, że nie ma żadnej logiki. Dostosujmy naszą wolę (Hod) do uniwersalnej woli (Keter), a wtedy wszystko zacznie płynąć. W tym przypadku rdzeń nazwy (aleph-caph-aleph) odpowiada konfiguracji: Mag - Moc - Mag, gdzie siła jest wibracją woli, która posiada przeciwieństwa, siły magiczne, naturalne i nadprzyrodzone.


CAHETHEL

Energia, którą dostraja, zapładnia, rozszerza i rozwija wszystko, co jest przez nas podejmowane. Daje również ekstremalną klarowność emocjom, pozwala odkryć prawdziwe uczucia, które ożywiają ludzi. Światło Keter (duchowe) musi być kierowane do fundamentów (Yesod), co wytwarza mistycyzm, wrażliwość, zapał i musi być wykonywane z harmonią i równowagą, aby nie popaść w skrajności fanatyzmu.
Trzy hebrajskie litery, z których składa się Imię Boga (Thaw-He-Kaph), odpowiadają konfiguracji: „Moc – Papież – Głupiec”. W hieroglifie Imienia ich Anioła kryje się wiadomość: „Opanowuję głębokie pragnienia duszy”. Panowanie Mocy pragnień Głupca i duszy Papieża.


HAZIEL

Cechy rozwinięte przez Haziela to szczery, przyjazny i ugodowy temperament, gotowość do wybaczania, zdolność do pomocy i współczucia, jasność umysłu, obiektywizm, materialna bezinteresowność. Jego Imię łączy się z siecią Aniołów. Epizody „pecha” można również odczytać jako wpływ negatywnych lub „przeciwnych” sił anielskich, które z kolei są katalizowane energią naszych egoistycznych lub nietolerancyjnych działań. Podobnie pozytywne siły, które powodują radość w naszym życiu, są aktywowane działaniami i słowami tolerancji, współczucia i samokontroli ego.
Haziel nawołuje nas do przebaczenia: wyrozumiałość może być bardzo trudna i właśnie z tego powodu ważne jest, aby prosić o siłę. Trzy hebrajskie litery składające się na jego Imię (Yod-Zayin-Hé) odpowiadają konfiguracji: Koło – Rydwan – Papież, ponieważ zgodnie z Kabałą siły wewnętrzne łączą się z siłami zewnętrznymi (Chokmah z Chokmah), Koło łączy się z Rydwanem, dlatego pozytywna siła przekształca negatywną - dzieło Papieża.


ALADIAH

Ta anielska energia jest siłą, która pomaga przeciwdziałać negatywnym energiom zarówno innych (takich jak zazdrość), jak i naszym własnym (urazy, wiarołomstwo, nienawiść). Według Kabały łączy mądrość głowy (Binah) z mądrością serca (Chokmah), dlatego daje nam adekwatną wizję w niejednoznacznych i chaotycznych momentach.
Trzy hebrajskie litery, które składają się na to Imię (Daleth-Lamed-Aleph) odpowiadają konfiguracji Arkanów Tarota: Cesarz – Wisielec – Mag. Mag to umiejętność przekształcania zarówno negatywnych, jak i pozytywnych energii, z tego powodu Wisielec znajduje się w niejednoznacznej pozycji, ale widzi dwie alternatywy (góra i dół, prosto i do góry nogami), a to prowadzi nas do panowania nad sobą i nad otaczającą nas rzeczywistością, stąd siła Cesarza.


LAUIAH

Daje swoim podopiecznym, którzy odwołują się do niego, wielką mądrość, opanowanie i dyplomację, silną zdolność do wychodzenia z trudności. Według Kabały mądrość łączy się z miłością (Chesed z Chokmah); wibracja jego liter jest najskuteczniejszym narzędziem medytacyjnym do usuwania diabelskich śladów poprzez neutralizację wszelkich wrogich energii i oczyszczanie środowiska, w którym się funkcjonuje.
Trzy hebrajskie litery jego Imienia (Waw-Aleph-Lamed) odpowiadają konfiguracji Tarota: Kochankowie - Mag - Wisielec. Lamed reprezentuje oścień, Alef wołu, Waw hak i jako całość trygram sugeruje ideę, aby wół posuwał się naprzód dzięki ościeniowi, utrzymywany pod kontrolą za pomocą haka. Rebus utworzony przez trygram może nawiązywać do mocy miłości (Zakochany), której wiedza (Mag) prowadzi nas do zwierciadlanej wizji rzeczywistości (Wisielec).


HAHAIAH

Ta wibracja jest wibracją bezwarunkowej miłości, która jest w stanie uwolnić nas z każdego łańcucha, ponieważ kiedy kochamy bezinteresownie, jesteśmy niezależni i sama miłość nam wystarcza. Nie jesteśmy zależni nawet jeśli nie jesteśmy odwzajemniani i nagradzani, po prostu dajemy. Oczywiście w obliczu niebezpieczeństwa wyzysku z drugiej strony wiemy, jak się nie kompromitować i odejść.
Trzy litery tworzące to Imię (Ayin-He-He) to konfiguracja Arkanów Tarota: Wieża – Papież – Papież. Podwójne litery w alfabecie Kabały oznaczają nadmiar energii, żywiołowość, która może być dobra lub zła w zależności od drogi, którą podąży. Podwójne litery He (Papież) wskazuje na wyjątkową siłę duchową, ale stoją one przed Ayin (Wieża), co wskazuje na niebezpieczeństwo uczynienia z tej siły nadużycia władzy lub poddania się dominacji, gdy jest się tylko dobrym i nigdy nie mówi się "nie". Schronienie staje się wtedy grobowcem ducha, bardzo typowym dla instytucji religijnych i ludzi, którzy mając potencjał duchowy stają się fałszywymi prorokami, lub tych ludzi, którzy będąc zbyt dobrzy, dają się wykorzystywać przez wszystkich.
Aby uniknąć tego niebezpieczeństwa, zdolność kochania (Chokmah) daje tym, którzy ją posiadają, niezwykłą siłę (Geburah) i siłę tej miłości należy znaleźć w sobie, a nigdy w innych.


IEZALEL

Energią tego Anioła jest wierność sobie, a więc podróż w poszukiwaniu zjednoczenia naszych dwóch wymiarów (kobiecego i męskiego, Yin i Yang). W konsekwencji są to ludzie, którzy dążą do równowagi we wszystkim. Medytacja związana z Iezalelem nazywana jest „niebem na ziemi”: ponieważ kiedy żyjemy w dwoistości, nie ma już podziału na materię i ducha, niebo i ziemię, boskość i człowieka, ale wszystko jest odbiciem Jednego (Tifaret) - absolutne piękno staje się formą myślenia (Chokmah), która jest mądrością, pojęciem odnoszącym się według Kabały do ​​stanu indywidualnego i globalnego pokoju, który wypływa z naszego wewnętrznego uzdrowienia. Trzy litery, które tworzą nazwę (Iamed-Zain-Yod) odpowiadają Arkanom Tarota: „Wisielec-Rydwan-Koło”. Jest to akceptacja dwoistości (Koła lub cyklu), ktòra prowadzi nas (Rydwan) do zrozumienia rzeczywistości w 360° (Wisielec).


MEBAHEL

Mebaheel znajdzie sprzymierzeńców w innych ludziach, którzy tak jak on aspirują do wlania w społeczeństwo wzniosłych idei jednolitej miłości. Medytacja związana z Mebaheelem nazywana jest „pożegnaniem z bronią”: rozwiązania problemów nigdy nie szuka się za pomocą broni, wojny czy konfliktów, ale poprzez dialog i harmonię, dlatego kieruje on mądrość (Chokmah) i wyraża ją w emocjach (Netzach) pokojowo. Trzy litery jego imienia (He-Beth-Mem) odpowiadają konfiguracji Arkanów Tarota: Papież-Papieżyca-Śmierć. Papież i Papieżyca są zrównoważonym dialogiem między naszym wymiarem Yang i Yin, męskim i żeńskim, owocem jest eliminacja wszystkiego, co przeszkadza dualnemu światu, Śmierć jest równowagą życia.


HARIEL

Łącznie sześciu Aniołów Stróżów Bliźniąt wzbudza wspòlnie w swoich narodzonych potrzebę komunikacji, czyniąc z nich potencjalnych siewców pokoju i jedności. Według Kabały to Imię zapewnia najskuteczniejsze narzędzie medytacyjne do uzyskania jasności widzenia, z wynikającą z tego zdolnością do zapobiegania problemom. Wibracja ta sprawia, że ​​osoba jest zdolna do jasności i przejrzystości (Hod, Splendor), daje zdolność jasnego widzenia (Chokmah), uzyskaną po uczynieniu siebie "przezroczystym". Stają się obrońcami najszlachetniejszych spraw, działając w świecie zarówno osobiście, jak i aktywnie przeciw niesprawiedliwości, chorobom, biedzie, wojnie, głodowi. Ta jasność umysłu prowadzi ich do wielu niepowodzeń i przeciwności losu. Trzy litery tworzące Imię (He-Resh-Yod) odpowiadają Arkanom Tarota „Koło-Mag-Papież”: przejrzystość (Papież) rozwiązuje (Mag) wszystkie problemy (Koło).


HAKAMIAH

Dar lojalności, energia mocy. Bez lojalności władza staje się tyranią, bez władzy lojalność staje się służalczością. Medytacja związana z tym Imieniem nazywa się: „pozbyciem się depresji”. Życie każdego człowieka jest pełne przeszkód i prób, które czasami rzucają nas na kolana. Kiedy jednak tracimy równowagę i upadamy, zamiast pogrążać się w zwątpieniu i depresji, czas się podnieść i według Kabały właśnie to Imię dostarcza najskuteczniejszego narzędzia medytacyjnego do ponownego odkrycia mocy w sobie (Yesod = Podstawa), by czerpać z jej źródła i uświadamiać sobie swoją siłę oraz właściwy użytek, jaki należy z niej zrobić, aby otrzymać Radość (Chokmah). Trzy hebrajskie litery tworzące to Imię (Mem-Qoph-He) odpowiadają konfiguracji Tarota: Papież-Słońce-Śmierć. Słońce to jasność, z jaką postrzega się sytuacje, Śmierć to trudności, które należy wyeliminować, a Papież to zdolność do mediacji władzy bez dominacji, bez jej nadużywania.


LOUIAH

Ten Anioł jest jedynym, który ma „anielskiego bliźniaka”, Lauiaha w miesiącu maju, tyle że pierwszy jest Cherubinem, podczas gdy Louiah należy do anielskiego Chóru Tronów. Realizuje funkcję internalizacji Myśli, dając głęboką i intuicyjną wizję rzeczy. Według Kabały wibracja tych liter powoduje oderwanie od rzeczy materialnych i przywiązania do ego, powodujących cierpienie. Dlatego dostarcza najskuteczniejszego narzędzia medytacyjnego, które pozwala swobodnie rozkwitać prawdziwemu ja. Kiedy ego udaje się spojrzeć na siebie w boskiej mądrości (Chokmah nad Binà), otwiera się, rozumie, że nie wolno szukać przyczyny nigdzie poza, ale tylko w sobie. Znaczy to, że nie angażuje się w innych i wtedy ego nikogo nie rani, nie służy innym, skupia się na sobie.
To ścieżka marzeń, która otwiera się jako narzędzie wiedzy. Trzy litery imienia (Waw-Aleph-Lamed) odpowiadają konfiguracji Tarota: Zakochany-Magik-Wisielec - miłość do samowiedzy doprowadzi nas do spojrzenia na świat z innej perspektywy, odwróconej, ale to nasze spojrzenie będzie właściwe, proste.


CALIEL CZY KALEL

Czy twòrcy Supermana znali angelologię? Wszystko wskazywałoby na to, że tak, także dlatego, że byli Żydami. Pierwszy odcinek ukazał się w czasopiśmie Action Comics w czerwcu 1943 roku, a prawdziwe imię superbohatera brzmi raczej nieprzypadkowo Kalel (dokładnie: Kal-El). Nie może to być przypadek, zwłaszcza że fundamentalne cechy Caliela w pełni pokrywają się z cechami Calela-Supermana, a jest nimi walka o sprawiedliwość.
Imię Kal-El składa się z dwóch części i każdą z nich można przetłumaczyć na język hebrajski. Kal lub קל oznacza „głos”. El, po hebrajsku אל, oznacza „Bóg”, więc imię Supermana po hebrajsku to קול-אל, co w luźnym tłumaczeniu oznacza „Głos Boga”. Czy słowo Boże nic nam nie mówi? Kim było? Chrystusem, więc Superman jest prawdziwie boskim ludzkim planem.
Medytacja związana z Calielem nazywana jest „owocnością”. Energia tego Imienia jest w rzeczywistości ściśle związana z boskim działaniem reprodukcyjnym, rozumianym zarówno w sensie dosłownym, jak i w odniesieniu do „rodzenia” idei, marzeń, projektów i zdolności do ich spełnienia. Caliel nawołuje do pogodzenia racji serca z logiką (w Kabale wywodzi się z Binà na Binie). Caliel jest esencją Biny, kobiecej płodności męskiego rozumu, zawsze trafnie wyrażającej podwójną prawdę uczuć i rozumu. Trzy hebrajskie litery, które składają się na to Imię (Yod-Lamed-Caph) odpowiadają konfiguracji Arkanów Tarota „Koło-Wisielec-Moc”, wszystkim trzem Arkanom, w których dominuje silna wola, panowanie nad sobą (Wisielec), zdecydowany i decydujący charakter, aby móc wypełnić plany stworzenia (Koło).


LEUUIAH

Siłą tego Anioła jest iść zawsze dalej, ale krok po kroku: przekracza jedną granicę po drugiej. Tak więc impet, jaki daje swoim podopiecznym, zmierza wyłącznie w kierunku coraz to nowych celów. Medytacja związana z Leuuiah nazywana jest połączeniem z Bogiem. W Kabale jest to inteligencja (Binà), która rozszerza się na uczucia (Chesed), a więc siła psychiczna, która nie pozostaje zamknięta w ideach, ale stara się wcielić w emocje, w życie.
W rzeczywistości Imieniu temu przypisuje się szczególną moc łączenia naszej duszy z boskością. Medytacja nad tymi literami daje entuzjazm i inspirację, aby móc podążać za naszymi prawdziwymi duchowymi skłonnościami, uzyskać dostęp do uniwersalnej świadomości i być z nią w harmonii. Trzy litery Imienia (Vav-Vav-Lamed) odpowiadają Arkanom Tarota: Wisielcowi-Kochankom-Kochankom. Podwójni Kochankowie to dokonywanie wielu wyborów i wybieranie tych właściwych, bez konieczności odrzucania wielu, to umiejętność kierowania uczuciami z rozsądkiem bez tworzenia chaosu, stąd Wisielca, który jest niezwykłym dostrzeganiem rzeczywistości.


PAHALIAH

Wytrwała wola, skoncentrowana, nieustępliwa. Medytacja związana z Pahaliaszem nazywana jest „pokonywaniem nałogów”. Energia tego Imienia jest w rzeczywistości siłą, która może sprawić, że w naszych impulsach przeważają prawdziwe potrzeby duchowe ze szkodą dla fałszywych potrzeb wywołanych złymi nawykami. Jest to siła (Geburah) ego kierowanego przez inteligencję (Binà). 
Trzy litery, które składają się na to Imię (Phé-He-Lamed) odpowiadają Arkanom Tarota: Wisielec – Papież – Gwiazda. Papież jest naszą zdolnością do ciągłego pośredniczenia między dwoma wymiarami: wewnętrznym (Gwiazdy) i zewnętrznym (Wisielec). Kiedy świat zewnętrzny wisi, czyli kiedy nad nim dominujemy, widzimy, że gwiazdy są rzeczywiście na dole, więc marzenia się spełniają (Wisielec patrzy na Gwiazdy u swoich stóp).


NELCHAEL

Nelchael rozdziela energię słoneczną, a biorąc pod uwagę, że Słońce reprezentuje świadomość, jest to pojazd używany przez tego Anioła: aby osiągnąć świadomość. Jest to siła, która przyciąga nas do bardzo dojrzałych, zorganizowanych, spełnionych, solidnych i stabilnych ludzi, ponieważ ci ludzie dają nam orientację, która prowadzi do wolności. Nelchael daje silny i pogodny charakter, zainteresowanie wszystkim, fascynację wiedzą, harmonijną ekspresję, zamiłowanie do nauczania, do piękna, sztuki, poezji, literatury i wszelkiego rodzaju studiów. 
Medytacja związana z Nelchaelem nazywana jest „wykorzenieniem zarazy”. Według Kabały, Imię to jest najskuteczniejszym narzędziem medytacyjnym dla tych, którzy chcieliby działać przeciwko złu.
Rdzeniem, z którego składa się to Imię, są 3 hebrajskie litery (Nun-Lamed-Kaph) odpowiadające konfiguracji Arkanów: „Umiarkowanie – Wisielec – Moc”. Ta konfiguracja koncentruje się, w tym życiu, dokładnie na możliwościach wzrostu świadomości: osoba jest obdarzona zawsze czujną duchową obecnością, intuicją i zdolnością do rozwoju, kreatywnością, żywym sercem i jednocześnie kontrolą nad pragnieniami, potężną energią życiową i zdolnością uzdrawiania poprzez subtelne energie.


IEIAIEL

Ieiayel nawołuje do poszukiwania Prawdy i szerzenia jej we własnym środowisku poprzez sztukę i wszelkie formy twórczości oraz relacje międzyludzkie. Medytacja związana z Ieiaielem nazywana jest „stop fatalnemu przyciąganiu”. Według Kabały Imię to dostarcza narzędzia medytacyjnego przydatnego do pozbycia się niebezpiecznych i destrukcyjnych relacji, czyli ludzi lub nawyków, które wkraczają w nasze życie niosąc dyskomfort i utratę energii. Trzy hebrajskie litery, z których składa się to Imię, są takie same (Yod) i odpowiadają Arkanom Koła.
Trzy koła muszą być w idealnej synchronizacji, aby pozostać razem, to prawdziwy mechanizm zębaty, kiedy nasze wewnętrzne moce są dobrze dopasowane w tym samym celu. Litera Yod jest źródłem światła w hieroglifach, oznacza zarówno „objawiać się”, jak i „widzieć”. W rdzeniu Yeyay'ela Yod-Yod-Yod jest zatem pojęcie: „Widzę, w jaki sposòb inni patrzą i patrzę dalej”; to głębokie spojrzenie pozwala nam zrozumieć intencje i przyczyny. W Kabale jest to zwycięstwo (Netzach) inteligencji (Binà).


MELAHEL 

Medytacja związana z Melahelem nazywana jest „dzieleniem się płomieniem”. Zło jest bezsilne wobec dobra, czego dowodem jest najmniejszy płomień, który zawsze zwycięża ciemność. W Drzewie Życia jest to intelektualna idea (Binà) przejawiająca się w działaniu, w urzeczywistnianiu rzeczy (Hod). 
Trzy litery, które składają się na to Imię (He-Lamed-Mem), odpowiadają konfiguracji: „Papież – Wisielec – Śmierć”; to Arkana, które mówią nam, jak bardzo zło (Śmierć), ktòre wyobrażamy sobie jako życiowe wywrócenie (Wisielec), jest jedynie środkiem do przejścia do innego wymiaru (Papież). To umiejętność dzielenia się tym światłem, tą wibracją, tą mentalną jasnością z innymi.


HAHEUIAH

Wygnanie, uwięzienie, ucieczka są również wynikiem sytuacji wewnętrznych, a Anioł Haheuiah może nam pomóc zrozumieć, że to, co nam się przydarza, jest również bezpośrednią konsekwencją naszych działań. W sumie wszystko jest dobre i nawet ci, którzy czynią zło, szukają własnego dobra. Medytacja związana z Haheuiah nazywana jest „rozpraszaniem zazdrości”. Głęboka intuicja, którą należy rozwinąć, aby zrozumieć tę medytację, polega na tym, że zło świata jest wytwarzane w swego rodzaju rezonansie przez negatywne myśli (i złe działania), które nabierają kształtu w świecie materialnym.
Wibracja Haheuiaha jest jak pępowina, która łączy nas z kosmiczną Matką, absolutnym dobrem samym w sobie, źródłem życia (Yesod), które jest kierowane do każdego rozumu (Binà). Trzy litery tego Imienia (Waw-He-Heth) odpowiadają konfiguracji Tarota: „Kochanek – Papież – Sprawiedliwość”. Aby znaleźć dobro w istocie Bytu, musimy zawsze dokonywać wyboru (Kochankowie) i szukać dobra (Sprawiedliwość), wiedząc, że w rzeczywistości zawsze będzie obecny wymiar przeciwny (Papież).


NITH - HAIAH

To jest Anioł magii; w korzeniu Imienia Nithihayah istnieje koncepcja: „Sprawiam, że rzeczy materialne i niewidzialne współpracują”. Zadaniem jego podopiecznych jest więc odkrywanie tajemniczych powiązań między tym, co widzialne, a tym, co niewidzialne oraz najlepszych sposobów ich wykorzystania, a nawet dominacji nad nimi, gdyż Anioł należy do chóru Panowań. W Kabale jest to miłość (Jesed) wyrażona mądrze (Chokmah). 
Trzy hebrajskie litery tworzące Imię to (He-Thaw-Nun). Odpowiadają konfiguracji Tarota: „Papież – Głupiec – Umiarkowanie”. Głupiec, który jest nieformalnym i genialnym rozumem, zmierza ku równowadze Umiarkowania, a jest to droga do innego wymiaru (Papież) ducha i rzeczy niewidzialnych.


HAAIAH

To siła sprawiedliwości działająca pozostawiając miejsce na słuchanie i spokój. Medytacja związana z Haaiah nazywana jest „porządkiem z chaosu”. Skłonność do „złego” (zgodnie ze znanym prawem Murphy'ego) objawia się wtedy, gdy harmonia między wielorakimi wymiarami egzystencji zostaje zerwana na skutek niewłaściwych zachowań i emocji, które odbijają się echem nawet u tych, którzy nie są za nie odpowiedzialni. W Drzewie Życia jasność ta emanuje z rozumu (Bina) i przejawia się w działaniach słusznych, ale jednocześnie kochających, delikatnych, przekonujących (Chesed). Trzy hebrajskie litery, które składają się na to Imię (Aleph-Aleph-He) odpowiadają Arkanom Tarota: Mag-Mag-Papież. Podwójny Mag to potencjał intelektu do zagłębiania się w istotę rzeczy, czerpiąc z innego wymiaru (Papież).


IERATHEL

Jest to energia, która obejmuje wszystkie ludzkie projekty. Można powiedzieć, że od Ierathela promieniują jednocześnie twórcze moce Serafinów, miłość-mądrość Cherubinów, prawne zdolności Tronów i zdolność organizowania nowych światów Potęg. To światło, które we wszystkim stara się dostrzec jasną stronę. W Drzewie Życia emanuje z Jesed i powraca do Jesed, jest kanałem światła w całej jego czystości. 
Trzy litery, które składają się na to Imię (Thaw-Resh-Yod) odpowiadają Arkanom Tarota: Głupiec - Sąd - Koło. Jest to doświadczenie (Głupiec), dzięki któremu chwytany jest prawdziwy sens rzeczy (Sąd), aby doprowadzić wszystko do pomyślnego zakończenia (Koło).


SEHEIAH

Ten Anioł składa nasz potencjał w nasze ręce, a następnie mówi nam „wszystko zależy od ciebie”. Jeśli będziemy działać nieświadomie, będziemy w stanie wprawić w ruch niszczycielskie siły, które mogą wymknąć się spod kontroli, poważnie wpływając na nas i otaczający nas świat. Ale jeśli nauczymy się jak z nich korzystać, możemy odnieść całkowity sukces i pomóc światu. To energia, która neutralizuje działanie i jasno pokazuje potencjał każdej sytuacji. To moc miłości (Chesed) przejawia się w czynach (Geburah), dlatego też ma ona tendencję do uzdrawiania rzeczy, które poszły źle.
W Drzewie Życia medytacja jest powiązana z tą siłą zwaną „bratnią duszą”, która jest naszą potencjalnie doskonałą częścią do odkrycia, już w nas obecną. 
Hebrajskie litery, które składają się na to imię (Hej - Alef - Shin) odpowiadają Arkanom Tarota: Papież-Mag-Świat. Papież, który jest symbolem i postacią naszego wewnętrznego mentora, musi łączyć nas z ezoteryczną wiedzą Natury (Mag), aby naprawdę znaleźć ten inny wymiar (Świat), w którym króluje nasza tożsamość.


REIAIEL

Energia tego Anioła to nagły błysk światła, który otwiera nam oczy. Oczywiście widzimy zło, któremu podlegamy, ale celem jest uwolnienie nas od nienawiści, która wynika z tego zła i jest to jedyny sposób na uwolnienie się od zła, więc nie wystarczy o złu wiedzieć. Nie wystarczy wiedzieć, że alkohol jest dla nas szkodliwy, bo z taką wiedzą jednak pijemy go dalej, dopóki nie poznamy siebie i nie uświadomimy sobie tego, co topimy w alkoholu. To świadomość wyzwala, a nie sama wiedza, że mamy problem. 
Według Kabały zło pojawia się z powodu nienawiści człowieka do bliźniego; wszystko, co niepokoi nas i planetę, ma swoje źródło w zbiorowej nienawiści, którą ludzkość żywi poprzez pojedyncze osoby. Trzy hebrajskie litery (Jod-Jod-Resh), które składają się na to Imię, odpowiadają Arkanom: Koło-Koło-Sąd. Sprawiedliwy osąd jest prawdą, która ostatecznie wychodzi na jaw tylko wtedy, gdy podwójne koło zębate naszej duszy (serce i umysł) działają w harmonii.


OMAEL

Medytacja związana z Omaelem nazywa się „budowaniem mostów” i ma na celu zbudowanie prawdziwego ja poprzez odblokowanie zamknięć, które uniemożliwiają nam tworzenie zrównoważonych relacji: a więc budowanie mostów. Według Kabały jest to Imię, które zaczyna się od Om, pozostaje w bezpośrednim i precyzyjnym związku z Om (lub Aum), którego wibracja według religii orientalnych umożliwia kontakt z boskością; w rzeczywistości jego energia jest w stanie uogólnić najwyższe połączenie, tworząc pomost między rzeczywistością fizyczną a wymiarem duchowym. To wibracja, która otwiera intuicję. Celu tego nie można osiągnąć, jeśli nie zbudujemy najpierw mostów w relacjach w obecnym życiu, co musimy zrobić, uwalniając się od uraz, zazdrości i oporu uniemożliwiających nam hojność wobec innych. W Drzewie Życia generuje dużą ilość twórczej energii (Chesed) na działania zewnętrzne (Netzach).
Trzy hebrajskie litery (Mem-Waw-Aleph), które kształtują to imię, odpowiadają Arkanom: Śmierć-Kochankowie-Mag. W centrum równowagi znajduje się miłość, która jednak zależy od dwóch sił: samopoznania (Mag) i oderwania się od siebie lub Ego (Śmierć).


LECABEL

Ta anielska siła pozwala nam dokończyć wszystko to, co zaczęliśmy oraz odzyskać to, co opuściliśmy w przeszłości. Świadomość (Chesed) objawia się poprzez dobrze spełnione uczynki (Hod). Ta inspirująca energia popycha do patrzenia na wszystko z góry i istnieje oczywiste ryzyko posiadania predyspozycji do gwałtownego wzrostu Ego: ale gdy tylko odnajdziemy własną drogę, przyjdzie też rozwaga w zrekompensowaniu tej wady.
Medytacja związana z Lecabelem nazywa się „dokończeniem tego, co zacząłeś”. Dostarcza pomocy, gdy przeszkody zewnętrzne lub te, które sami sobie stwarzamy, powodują, że początkowy entuzjazm maleje i pojawia się frustracja, która prowadzi do porzucenia naszych projektów. Trzy hebrajskie litery (Bet-Kaph-Lamed) Imienia odpowiadają Arkanom: Papieżyca-Moc-Wisielec. Nawet jeśli czasami rzeczy wydają ci się absurdalne (Wisielec), będziemy mieli siłę, aby znaleźć sens, który daje nam światło transcendencji (Papież).


VASARIAH

Medytacja związana z Vasariahem nazywa się „wspomnieniami”. Pomaga rozpoznać podobne sytuacje, te, z którymi już się spotkaliśmy popełniając błędy i ponosząc ich konsekwencje, ale które powtarzają się w różnej, trudnej do powiązania formie: daje zatem ulgę w obliczu tendencji do ciągłego powtarzania tych samych błędów, bez uczenie się na podstawie okoliczności życiowych, które już spowodowały cierpienie. W Kabale to właśnie lekcja życia (Chesed) staje się doświadczeniem podstawowym i radykalnym (Jesod). Trzy hebrajskie litery (Resh-Shin-Waw), które składają się na Imię, odpowiadają Arkanom: Sąd-Świat-Kochankowie. Właściwy wybór (Kochankowie) to ten, który prowadzi nas do prawidłowego życia (Sąd) i stworzenia spokoju (Świat).


IEHUIAH

Jest pierwszym aniołem chóru mocy. Anioł ten obdarza swoich podopiecznych nieugiętą determinacją oraz absolutnie praktyczną i otwartą mentalnością. Ma odkryć, że królewskość wyraża się bardziej w wyrzeczeniu się siebie i darze z siebie niż w panowaniu nad innymi. Medytacja związana z Iehuiah nazywa się „odsłonięciem ciemnej strony”. Według Kabały bowiem wibracja tych liter pozwala nam rozpoznać siły (Gevurah), które powodują w nas nieszczęście (które zwykle przypisujemy jedynie przyczynom zewnętrznym), dając siłę do przekształcenia negatywnej reakcji w pozytywną energię. Trzy hebrajskie litery tworzące to Imię (Waw-Het-Yod) odpowiadają konfiguracji Tarota: „Kochankowie – Papież – Koło”, ponieważ wiedza, którą daje nam ten anioł, przenosi nas do innego wymiaru (Papież), gdzie wyborem (Kochankowie) jest całkowita zmiana kursu (Koło) rozpoczynającego nowy cykl.


LEHAHIAH

Ci, którzy znajdują się pod wpływem tego anioła, na zawsze pozostają trochę dzieckiem: albo pozytywnie zawsze rosną, albo negatywnie nigdy nie wzrastają (podobnie jak ci, którzy myślą, że są już dorośli i przestają rosnąć z winy tego ich fatalnego założenia). Medytacja związana z Lehahiah nazywa się „relatywizacją” lub „zapomnieniem o sobie” i ma to podwójne znaczenie: albo jesteśmy osobą bardzo orientacyjną (prawie niedbałą), albo jesteśmy bardzo uważni w stosunku do innych. Zależy to od tego, czy energia jest zinternalizowana (wówczas widzimy wyraźnie całość) lub uzewnętrzniona (wtedy koncentrujemy się na poziomie czysto materialnym i próbujemy go zdominować).
Lehahiah nalega, aby skierować swą energię (Geburah) w stronę uniwersalnego projektu (Binah), uświadamiając sobie swój potencjał. Trzy hebrajskie litery (Heth-He-Lamed) odpowiadają Arkanom: Papież-Sprawiedliwość-Wisielec. Dlatego poszukiwanie czegoś innego, życia pozagrobowego (Papież) prowadzi do pewnego nieprzystosowania (Wisielec), dlatego robienie właściwych rzeczy jest zawsze obowiązkiem i ciągłą walką.


CHAUAKIAH

To anioł lub siła energetyczna, która pragnie odnaleźć utracony Eden, a więc radość i szczęście, które są w nas ukryte. Ci, którzy są pod jej wpływem, muszą dokonać wewnętrznego przeglądu, odbyć swego rodzaju podróż w głąb siebie, aby lepiej siebie poznać. To dzięki doświadczaniu takich przeszkód nastąpi odzyskanie „utraconego raju”. Medytacja związana z Chauakiah nazywana jest „energią seksualną”. Według Kabały seksualność jest siłą pobudzającą także wyższą świadomość (Chesed), płonącą intensywną energią; ale nie wystarczy jej „włączyć” i dać się przytłoczyć: trzeba jeszcze dostroić się do duchowej esencji seksu i tworzyć go z pasją (Geburah).
Trzy hebrajskie litery (Heth-He-Lamed) odpowiadają konfiguracji: „Słońce – Kochankowie – Moc”. Trygram mówi nam: „Uczę się (Słońce) panować nad tym (Moc), co ogranicza i uciska (Kochankowie). W karcie Słońca strzały Kupidyna nie ranią, ale są promieniami Słońca i nie ma tam trio ale jest para dzieci, dualność, a więc zgoda i harmonia.


MANADEL

W Kabale jest to siła mocy (Geburah Geburah), gdyż tutaj musimy stawić czoła jednej z najgłębiej zakorzenionych blokad w ludzkiej psychice: strachowi. To tak, jakby potrzebna była podwójna siła. Medytacja związana z Manadelem nazywa się „brakem strachu” i ma na celu usunięcie przyczyn lęków, a nie tylko próbę utrzymania ich pod kontrolą. Manadel namawia nas, abyśmy szukali wyzwolenia poprzez porzucenie wszelkich lęków, mając pewność, że otrzymamy zapłatę za nasze cierpienia i próby. Rdzeń (Daleth-Nun-Mem) to 3 hebrajskie litery, które tworzą nazwę Imienia i oznaczają: „z miejsca, w którym jestem zamknięty, mogę wygenerować obfitość”, jest jak pąk kwiatu gotowy do rozkwitu i wykorzystania całego blasku swojego potencjału. Trzy litery odpowiadają Arkanom Tarota: Cesarz – Umiarkowanie – Śmierć. Cesarz jest zatem tą siłą podboju, która musi pokonać każdy strach (Śmierć), aby osiągnąć w nas pożądany pokój i równowagę (Umiarkowanie).


ANIEL

W języku hebrajskim „El” oznacza Boga. Imię to ma kilka znaczeń: „moja jaźń jest Bogiem stwórcą”, czyli to my sami siebie stwarzamy; „moja energia (A) staje się rzeczywista (NI), gdy się ją zobaczy (EL)”, co można również zinterpretować jako: „Staję się prawdziwy, kiedy się ukazuję, kiedy daję się poznać, kiedy jestem sobą”. Medytacja związana z Anielem nazywana jest „dużym obrazem”. Według Kabały, Imię to zapewnia najskuteczniejsze narzędzie medytacyjne umożliwiające uzyskaniu ogólnej wizji, wykraczającej poza powierzchowne i wąskie wrażenie.
Trzy hebrajskie litery Imienia (Yod-Nun-Aleph) odpowiadają Arkanom Tarota: Koło – Umiarkowanie – Mag. Zmiana (Koło lub cykl) następuje, gdy wiedza (Mag) osiąga równowagę (Umiarkowanie). Mag = widzę, Koło = akceptuję, Umiarkowanie = rozumiem. W Drzewie Życia ta siła (Geburah) wytwarza cnotę (Piękno, Tifaret).


HAAMIAH

Ten Anioł jest wibracją, która sprawia, że ​​jesteśmy w stanie uchwycić ciemną stronę ludzkiego umysłu, niegodziwość, impuls zniszczenia, najbardziej przewrotne pobudki, jakie można ukryć, pułapki i złe intencje, ale jednocześnie znaleźć w nich pośród tak wielkiej ciemności światło rozumu, rozwiązanie, informacje jak zatrzymać to zło. Pomyślmy na przykład o Ghandim: kanalizuje on brutalną siłę w niestosowanie przemocy, czyni ze zła dobro. Jest to kontrola (Geburah) wszystkich emocji (Netzah). Medytacja związana z Haamiaszem nazywa się „obwodem”, czyli tym, co otrzymujemy, czym się dzielimy. Trzy hebrajskie litery tworzące Imię (Mem-Ayin-He) odpowiadają Arkanom: Wieży-Śmierci-Papieżowi. Upadki i niepowodzenia (Wieża) pozwalają nam uchwycić inną perspektywę rzeczywistości (Papież) i czerpać z niej korzyści (Śmierć).


REHAEL

Jest aniołem, który wkracza w otchłań cienia, aby w ostatniej chwili spróbować odkupić to, co jeszcze można uratować. Jego Imię w języku hebrajskim ma bardzo sugestywne korzenie: rahah po hebrajsku oznacza „bać się”, a rahav oznacza „odważyć się”. Ci, których chroni Rehael, muszą zawsze walczyć z prądem, który zdaje się chcieć wepchnąć ich na skały iluzji i pustki. Pozostali próbują nieznanego i naprawdę się gubią: prąd niesie ich zbyt szybko, aby mogli wykorzystać odpowiednie okazje, wydarzenia ciągną ich za sobą, także nic z tego, czego pragną, nie jest w stanie się utrwalić ani całkowicie wyjaśnić. Powiedzmy, że pomimo bycia Aniołem, Rehael żyje w bramach Piekła. 
Medytacja związana z Rehaelem nazywana jest „nieoszlifowanym diamentem”. Bardzo twarde diamenty są krystaliczną formą węgla; wiadomo jednak, że sam węgiel występuje częściej w postaci grafitu, czyli materiału o bardzo delikatnej strukturze. Tylko dzięki silnemu naciskowi wywieranemu na te materiały na przestrzeni tysięcy lat banalny i kruchy materiał, taki jak węgiel, przekształca się w najrzadszy, najtwardszy, najjaśniejszy i najcenniejszy klejnot.
Według Kabały Imię to zapewnia najskuteczniejsze narzędzie medytacyjne do przekształcania przeszkód, które nas gnębią, w możliwości. Energiami Drzewa Życia są jasność widzenia (Hod) i siła przeciwstawienia się (Geburah). Trzy hebrajskie litery tworzące Imię (Resh-He-Ayin) odpowiadają Arkanom Tarota: Sąd-Papież-Wieża. Jest to kontrast pomiędzy wskrzeszeniem (Sąd) a upadkiem (Wieża), a pośrodku znajduje się umiejętność przemieniania zła w dobro (Papież).


IEIAZEL

Imię to reprezentuje niepohamowane pragnienie tworzenia (lub tworzenia siebie), udawania (lub pojawiania się) i wspaniałą determinację w podążaniu za swoim talentem. Medytacja związana z Ieiazelem nazywa się „wymawianiem właściwych słów”. Według Kabały listy te stanowią skuteczne narzędzie medytacyjne, które pozwala rozproszyć negatywną energię zasianą w naszym życiu przez słowa powiedziane lekkomyślnie.
W Drzewie Życia jest to siła, która wychodzi z fundamentu (Jesod) i wiemy, jak skierować ją do określonego celu za pomocą niezbędnej siły woli (Geburah). Ten Anioł kocha nieliczne i uczciwe słowa i dlatego jest wrogiem plotek i bezużytecznych pogawędek.
Trzy hebrajskie litery jego imienia (Zain-Yod-Yod) odpowiadają Arkanom: Rydwan-Koło-Koło, zatem Rydwan, który ma zarówno dwa konie, jak i dwa koła, jest wyposażony we wszelką możliwą stabilność (Jesod) i siłę (Geburah) aby dotrzeć do celu. To niepowstrzymane (podwójne Koło) kierownictwo (Rydwan) .


HAHAHEL

Medytacja związana z Hehahelem nazywa się „poczuciem własnej wartości”. Według Kabały w rzeczywistości najgłębsza samoocena rozwija się w nas, gdy zdajemy sobie sprawę, ile boskiej energii jest w nas pod każdym względem, jako część nas. Ten Anioł jest introspekcyjną wibracją, która pomaga nam obudzić intuicję, introspekcyjne życie, abyśmy mogli ufać sobie bardziej niż jakiemukolwiek mistrzowi, guru czy samozwańczemu ekspertowi życia duchowego.
Imię w rdzeniu ma 3 „H”; są to trójwymiarowe wizje rzeczywistości, ale także samego siebie: akceptuję siebie, szanuję siebie i cenię siebie. W Drzewie Życia łączy się nasze piękno (Tifaret) z naszą esencją (Chokmah). Trzy hebrajskie litery tworzące Imię  (Hé-Hé-Hé) mają ten sam rdzeń i dlatego odpowiadają w Tarocie powtórzonemu 3 razy Arkanowi Papieża. To triada, trójca, rzeczywistość widziana w całości: materialnej, duchowej i astralnej.


MIKHAEL

Nie mylić z Archaniołem Michałem (Mikael), ani z Mihaelem (Aniołem 48 miesiąca listopada). Mikhael to siła, która stara się odkryć to, co okultystyczne, pragnienie wiedzy, ponieważ za wszystkim kryje się cudowne światło. Istotnie, w Drzewie Życia kryje się siła wiedzy (Binah), która objawia się pięknem (Tifaret), gdy odkrywa światło rzeczy i światło w rzeczach. Trzy hebrajskie litery (
Kaph-Yod-Mem) odpowiadają Arkanom: Moc-Koło-Śmierć. Za tą rzeczywistością (Śmierć) kryje się siła (energia świetlna) każdej zmiany (Koło).


VEUALIAH

Jest Aniołem wewnętrznej walki: oduczanie się, uczenie się na błędach, postrzeganie zła także jako możliwości osiągnięcia korzyści, postęp poprzez przeszkody. Litera Waw, jako hieroglif Granicy i Węzła, zawiera w sobie wrogą wartość, która materializuje się w oszustwach i przeszkodach. Nie bez powodu jest używana w słynnych formułach, takich jak Waw-Waw-Waw: zaklęcie, które przywołuje i materializuje otaczającą, urzekającą sieć.
W Tarocie Kochankowie są symbolem skomplikowanych relacji i zawsze trudnych wyborów. W Drzewie Życia intuicyjna siła Chesed jest skierowana na piękno Tifaret; to tutaj znajduje rozwiązanie pośród chaosu. Medytacja związana z Veuliah nazywana jest „przeciwstawieniem się grawitacji”. Wszyscy mamy w naszych umysłach cały potencjał uwolnienia się od przeszkód, które sami gromadzimy poprzez nadmierne przywiązanie do materii: według Kabały odmowa zachowywania się egocentrycznie lub autoreferencyjnie daje umysłowi zdolność kontrolowania światem materialnym, z którego zdaje się pochodzić całe nasze zło, przekształcając go w pozytywny i konstruktywny sposób.
Trzy hebrajskie litery Imienia (Lamed-Waw-Waw) odpowiadają Arkanom: Wisielec-Kochankowie-Kochankowie. Wisielec jest samotną wizją, która potrafi uchwycić chaos materii, a która zawsze wiąże się ze sobą w sposób złożony, arbitralny i zagmatwany (2 kochanków).


IELAHIAH

Jest energią wyzwalającą, rozpuszcza poczucie winy, zrywa łańcuchy, rozświetla mroki naszych traum, godzi przeszłość, czyli jest to Anioł-Wojownik. Walczy, ale wszystko robi ze spokojem, słodyczą i wielkim przekonaniem, dlatego w Drzewie Życia jest to siła (Gebura) prowadząca do piękna (Tifaret). Medytacja związana z tym Aniołem nazywana jest „łagodzeniem osądu”.
Według Kabały, nawet jeśli nie jesteśmy tego świadomi, każde negatywne zachowanie, nawet to, które wydaje się nieistotne, powoduje powstanie negatywnych sił, które zwracają się przeciwko nam: za każdym razem, gdy jesteśmy surowi, niegrzeczni lub krzywdzimy kogokolwiek. Gesty te są jak niewidzialne źródło trudności, które wdziera się do naszego życia w postaci pozornie „przypadkowych” faktów.
Łagodzenie naszej wrogości wobec świata jest najskuteczniejszym działaniem, dzięki któremu możemy zacząć poprawiać swoje życie. Trzy hebrajskie litery (He-Lamed-Yod), które tworzą Imię, odpowiadają Arkanom: Papież-Wisielec-Koło. Musimy przejść przez cykl (Koło), aby odwrócić rzeczywistość (Wisielec) i znaleźć źródło transformacji (Papież).


SEALIAH

Sehaliah namawia nas, abyśmy z absolutną ufnością patrzyli na siły Dobra, nawet jeśli wszystko wydaje się przytłoczone i nieodwracalnie zniszczone; zaprasza nas do szerzenia wokół siebie dobrobytu, odbudowy i pomocy, obiecując, że każdy akt pomocy skierowany do świata ponownie wypromieniuje dobro także dla nas. W Drzewie Życia istnieje piękno, które pochodzi z samego piękna (Tifaret).
Medytacja związana z Sehaliah nazywana jest „mocą dobrobytu”. Według Kabały uważanie siebie za jedynego twórcę własnych sukcesów jest błędem, który wynika wyłącznie z niewiedzy i daje siłę Ego ze szkodą dla głębokiej Jaźni. Prawdziwy dobrobyt jest faktem globalnym, który nie dotyczy tylko sfery materialnej, a osiągany jest poprzez świadome poszukiwanie równowagi pomiędzy naszą sferą materialną i duchową.
Trzy hebrajskie litery (Lamed-Aleph-Samekh) odpowiadają Arkanom: Wisielec-Mag-Diabeł; są to 3 bardzo potężne karty połączone w jedną całość: potrzeba opanowania Natury (Mag), aby zrozumieć uwarunkowania (Wisielec), w których sami lubimy się osiedlać (Diabeł).


ARIEL

Darem tego Anioła jest wibracja percepcji, która ma tendencję do odkrywania rzeczy. Ludzie znajdujący się pod tym wpływem są wyjątkowi, ale także odmienni, a ta ich różność prowadzi również do tego, że ukrywają się, aby uniknąć nieporozumień. Medytacja związana z Arielem nazywana jest „absolutną pewnością”. Aby wyjaśnić tę medytację, Yeouda Berg bierze za przykład „zasadę nieoznaczoności” Heisenberga, która stanowi kamień węgielny mechaniki kwantowej: zasada ta twierdzi, że niemożliwe jest jednoczesne i precyzyjne określenie zarówno położenia obiektu, jak i jego pędu; fakt, z którego wynikają jasne i ważne implikacje filozoficzne. Kabalistycznie, ten punkt widzenia sugeruje odwrócenie naszego spojrzenia na rzeczy w sensie posybilistycznym; jeśli zamiast afirmować: „kiedy to zobaczę, uwierzę”, stwierdzimy: „kiedy uwierzę, to to zobaczę”, nasze życie otworzy się na nowe, realne możliwości. 
W Drzewie Życia Ariel to moc, ktòra kieruje pewnością (Netzach) w obliczu wątpliwości. W ten sposób blokuje wszelką niepewność i rodzi piękno (Tifaret) w każdej rzeczy. Trzy hebrajskie litery (Yod-Resh-Ayin), które składają się na jego Imię, odpowiadają Arkanom: Koło – Sąd – Wieża. Upadek jest nieunikniony (Wieża), jeśli chce się odkryć głębiny rzeczywistości, w których tkwi istota wszystkiego (Sąd); powoduje to zmianę (Koło) cyklu spełnienia, po którym wszystko będzie inne.


ASALIAH

Jest to wewnętrzne światło, które prowadzi nas do ponownej oceny wszystkiego od dołu i od początku, więc jeśli chcemy zmienić świat, zacznijmy od zmiany siebie: jeśli zmienię się wewnątrz, wszystko na zewnątrz się zmieni. Nie zmienia to świata, ale nasz sposób patrzenia i oceniania. To światło wiedzy (Hod) ostatecznie prowadzi do prawdy (Tifaret). 
Medytacja związana z Asaliahem nazywana jest „globalną transformacją”. Każdy z nas, jeśli krytycznie spojrzymy na świat, dostrzega wiele rzeczy, które są po prostu złe i czujemy pragnienie lepszego świata; ale prawda i sprawiedliwość promieniowana przez tego Anioła prowadzą do odkrycia, że ​​jeśli chcemy lepszego świata, najpilniejszym i najskuteczniejszym działaniem jest rozpoczęcie przemieniania siebie.
Trzy hebrajskie litery (Lamed-Shin-Ayin), które składają się na jego Imię, odpowiadają Arkanom Tarota: Wisielec-Świat-Wieża. Upadek z Wieży oznacza całkowitą zmianę i odkrycie innego Świata, w którym wszystko jest widziane w zupełnie odwrotny sposób (Wisielec).


MIHAEL

Jego Imię to „boska pomoc” między przeciwnymi biegunami, dlatego sprzyja zjednoczeniu przeciwieństw; z tego powodu jest uważany za sprzyjającego zjednoczeniu seksualnemu między mężczyzną a kobietą, z tego powodu jest strażnikiem wierności w parze. Jego umiejętność chwytania przeciwieństw jest siłą, która pomaga nam godzić spory, kłótnie, sprzeczności. Na wyobrażeniu anioła widać jak poi nawet węża z Kielicha, jest uchwyceniem w innym tego, co jest wspólne, jest uspokojeniem gniewnych, pocieszeniem przygnębionych, przekonaniem upartych. W hierarchii aniołów jest Cnotą, jest częścią Sefirotu Yesod (fundamentòw), który rośnie ku Pięknu (Tifaret), dlatego w Tarocie jest Drogą wstrzemięźliwości, Umiarkowania.
Ludzie, którzy mają tego Anioła jako nośnik energii, będą w stanie nawiązać harmonijne i głębokie relacje zarówno z osobami przeciwnej płci, jak i z osobami o odmiennych gustach i skłonnościach. Jest energią księżycową. Jego żywiołem jest Woda; ma zodiakalne miejsce zamieszkania w Skorpionie, więc są to złożone, wytrwałe i zdeterminowane osobowości, obdarzone silną seksualnością i wdziękiem, wolnym duchem, który nie daje się zdominować.


VEHUEL

Jest w służbie Zwierzchności, dlatego jest siłą, która dominuje nad naszymi zasadami. Jego imię to moc, która wywyższa, wynosi, podnosi. Jego planetarnymi energiami są Wenus / Uran i reprezentuje element Ognia. Wnosi radość i szczęście w ludzkie serca. Cała jego energia wytwarza umiłowanie rzeczy wzniosłych (jest Aniołem szaleńczo uzależnionych od swojej pasji artystów). Energia tego Anioła zaraża innych naszym entuzjazmem. Vehuel znajduje się w Chokmah (Sefirocie mądrego światła) i idzie w kierunku Netzach (który jest zwycięstwem), aby wzbudzić to światło intuicji, które szuka rozwiązania problemów.
Pomaga wznieść się ku boskości, pozwala zrozumieć, że jesteśmy częścią całości, która nie jest zbiorem oddzielnych części, ale jednym organizmem, w którym wszystko jest ze sobą całkowicie połączone. Gdy patrzymy na litery Imienia Boga w związku z odpowiadającymi im Arkanami Tarota, po prawej i lewej stronie znajdują się dwa „waw” (Kochankowie), pośrodku Hierofant, który jest równowagą tradycji i wie, jak poruszać się między materią a duchem, ciałem i duszą, Yin i Yang, rzeczami ziemskimi i niebiańskimi. Ósemka Kijów to sublimacja materii, aby przeżywać ją tak, jakby była boska (nawet namiętności); ósemka to poszukiwanie doskonałości (czai się za nią niebezpieczeństwo nadmiernego poczucia własnej wyższości).


DANIEL

Daniel jest mentalną siłą (Binah) osądu, który wyjaśnia wszelkie wątpliwości i napełnia nas zwycięską satysfakcją (Netzach). Jego cechy to spostrzegawczość, elokwencja, dyplomacja. W hierarchii Aniołów jest Zwierzchnością, ponieważ osąd staje się podstawową zasadą dla tych, którzy są pod wpływem tej energii. Daniel jest siłą, która pozwala nam oderwać się od świata materialnego, abyśmy ujrzeli prawdę taką, jaka jest. Dlatego łączy się go z Królem Kijów, czyli panowaniem nad materią (kij jest pędem (zarodkiem) Natury), ale z mądrością, przekonaniem i autorytetem. 
W Kabale to imię jest medytowane z maksymą „wystarczające nigdy nie jest wystarczające” w tym sensie, że nigdy nie możemy zadowalać się przybliżeniami, ale zawsze musimy badać. Litery boskiego imienia związane z liczbami Arkanów Tarota tworzą: Cesarza, Umiarkowanie i Koło, tj. równowaga (Umiarkowanie) jest jedynym środkiem, za pomocą którego wola (Cesarz) dociera do intelektu (Koło).


HAHASIAH

Hahasiah jest zwiastunem pokoju, ponieważ pozwala nam zobaczyć to, co wcześniej było w nas ukryte i zawoalowane. Jest to uzdrawiająca siła, w rzeczywistości w Drzewie Życia to Sefirot Jesed, ktòry działa (miłosierdzie) w kierunku Netzach (zwycięstwo): jest to światło, które świeci w ciemności duszy i pozwala nam jasno widzieć nasz stan zarówno w jego granicach, jak w potencjale do pracy. Trzy litery tworzące imię (he-heth-shin) odpowiadają w Tarocie konfiguracji Arkanów: „Papież – Sprawiedliwość – Świat”, co wskazuje, że sprawiedliwość jest jedynym sposobem, dzięki któremu wiedza może osiągnąć inny wymiar (świat).


IMAMIAH

Jego nazwa oznacza „boskość, która jest ponad wszystkimi rzeczami”. Jak widać na Drzewie Życia, jest to siła /Gueburah, która osiąga zwycięstwo /Netzach, przekształca wolicjonalną i instynktowną (brutalną) energię w coś bardziej wzniosłego, to znaczy wrażliwego. Dlatego jego darem jest zrozumienie namiętności. Z wysokości ma bardziej ostry i rozległy wgląd. Jest to energia kobieca, dlatego skłania się ku dystansowi, obserwacji, cichej rozwadze, ukrytemu i głębokiemu działaniu. Cechy, które rozwija Imamiah, to skłonność do rozpoznawania własnych błędów, wiedza, jak je poprawić i naprawić wyrządzone szkody. A więc umiejętność przebaczania, zawierania pokoju z przeciwnikami, pomagania innym w trudnościach. Trzy litery boskiego imienia (ayin-mem-mem) odpowiadają w Tarocie „Wieży – Śmierci – Śmierci”. Początek wydaje się końcem: upadek wieży, jak w każdym kryzysie ruszamy w kierunku przemiany, żniwa wszystkiego, co skończone. Znak śmierci jest podwójny: więc co powinniśmy odpuścić, oddać śmierci, wyeliminować, a co zachować, choć przycinając i transformując.


NANAEL

Imię Nanael to wizja, która nas zmienia, sprawia, że ​​widzimy nasze Ego z właściwej perspektywy, od góry do dołu, dzięki czemu rozumiemy, jak mali i śmieszni jesteśmy, kiedy chcemy ukazać się wielcy i majestatyczni. 
Bycie upokorzonym jest uważane za coś bardzo obraźliwego, ale jest to działanie konieczne do przekroczenia własnych granic, brama do wielkości jest bardzo niska, więc jeśli się nie zniżymy, wcale jej nie znajdziemy. 
Nanael uderza i rzeźbi Ego; zaczyna się od samowiedzy, na nic nam poznanie całego wszechświata, jeśli nie wiemy, kim jesteśmy.
W Drzewie Życia jest to energia, która pochodzi z Tifaret, a zatem jest przejawem piękna, wiedzy, która prowadzi do odkrycia wielkości poza nami, nie skupiając się już na nas samych. Dzięki 10 Kijów znajdujemy obecność motywacji, silne pragnienie zrobienia czegoś, stworzenia, pasję, chęć wzięcia odpowiedzialności i pójścia naprzód, impuls do posuwania się naprzód na ścieżce, samodyscyplinę. Tutaj widzimy pracę Maga i siłę podwójnej równowagi Umiarkowania w Arkanach Tarota.


NITHAEL

Nithael oznacza „Niebiański Król”; jest ostatnim z Aniołów Zwierzchności, należącym do grupy 6 Aniołów konstelacji Strzelca. Chórem Zwierzchności są Anioły Piękna: Dante, z pełnym szacunkiem dla Qabbalah, umieszcza ich w trzecim niebie Raju, Wenus. Piękno to coś, co jest uchwycone w formach, ale wykracza poza same formy, odsyłając nas z powrotem do innego wymiaru, zwłaszcza że Nathael interweniuje w momentach, w których wydaje nam się, że wszystko jest złe, katastrofalne, skończone; ale zachód słońca, nawet jeśli kończy dzień, nie jest brzydki, ale wspaniały i tutaj Nathael jest siłą, która wie, jak uchwycić piękno tam, gdzie inni go nie widzą. Jest to szaleństwo Głupca w Tarocie, który wie, jak obracać Kołem w równowadze (Umiarkowanie), stąd 3 litery odpowiadające tym Arkanom.


MEBAHIAH

To siła, która pozwala materializować myśli w działaniach, manifestować i uzewnętrzniać emocje i uczucia. Jest darem jasności umysłu i pomaga zachować jasność w chwilach, gdy emocje i namiętności przechodzą w szał euforii, dlatego jej darami są roztropność, dyskrecja i umiarkowanie, zaszczepianie jasnych idei i umiejętność regulowania pragnień. Daje zdolność osądzania z jasnością i inteligencją, akceptując nowe koncepcje bez uprzedzeń. Cała ta przejrzystość pochodzi z Sefirotu Hod, blasku myśli. Trzy hebrajskie litery, które składają się na to imię (nun-yod-thaw) odpowiadają Arkanom: Śmierci, Papieżycy i Papieżowi, duchowa para wydaje się być w dialogu (Papieżyca i Papież patrzą na siebie), a Śmierć otwiera drogę i chroni, a zatem rozeznaje (Śmierć) wraz z jasnym i konkretnym dialogiem.


POYEL

Siła Poyela jest potężna, fundamentalna, daje nam pewność i poczucie bezpieczeństwa, dąży do przekształcenia negatywnych energii (złości, niecierpliwości, zamartwiania się, chowania urazy itp.). Jego korzenie tkwią w Sefirocie Yesod, fundamencie, dlatego aby do niego dotrzeć trzeba zaakceptować w sobie negatywne siły. Jest to jedyna droga wejścia do podświadomości, tutaj podstawy wielkości są kwestionowane przez pokorę, rozpoznanie i akceptację własnych granic.
Jest to więc zwycięstwo (Netzach) nad samym sobą. Będąc też siłą namiętną, boi się wszystkiego, co złe, dlatego ludzie posiadający tę siłę łatwo zamykają się na świat lub środowiska, w których nie ma uczciwości, w których nie ma porządku, w których nie ma prawdy. Wszystkie cechy rozwinięte przez Poyela wywodzą się ze skromności i umiarkowania. Trzy litery, które składają się na imię Poyel (yo-waw-peh) odpowiadają tym oto Arkanom Tarota: „Koło - Kochankowie - Gwiazda” - w centrum miłość, która musi przejść (Koło) przez nieświadomość (Gwiazda), aby znaleźć swą rzeczywistość lub prawdę.


NEMAMIAH

Anielska siła, która uwalnia nas z więzienia myśli, z góry przyjętych idei, z narzuconych doktryn; pomaga nam zrozumieć cel, dla którego się urodziliśmy. Nemamiah jest Aniołem wielkości umysłu: jeśli potrzebujemy zdolności sprawiedliwego decydowania w wielkich przedsięwzięciach, ten Anioł obdarzy nas niezbędną jasnością; doprowadzi do skutku każde działanie na rzecz Prawdy i Dobra. Medytacja nad tym Imieniem nazywa się „słuchaniem własnej duszy”. Każdy z nas ma misję, duchowy cel, który musi osiągnąć w tym życiu; ale nieustannie schodzimy z tej drogi na manowce poprzez ingerencje świata materialnego.
W Drzewie Życia Nemamiah jest światłem (Hod, splendor), które jest ukierunkowane na esencję (Chokmah); jest to zdolność widzenia poza pozorami, gdzie materialne oko nie może dotrzeć. W umyśle przynosi jasność, a ciszę w sercu. Trzy litery imienia (Mem-Mem-Nun) odpowiadają Arkanom Tarota: Śmierci, Śmierci i Umiarkowaniu. Tutaj widzimy, jak równowaga (umiarkowanie) jest jedyną podstawą, która może kierować dwoistym działaniem (podwójna śmierć).


JEIALEL

Mentalna anielska moc (Binah), która daje siłę, by odpuścić, poddać się, odblokować, dać przestrzeń do przepływu, a tym samym zerwania łańcuchów przeszłości, tendencji, wad, uwarunkowań nawyków; wszystko to prowadzi do jasności (Hod) i zrozumienia.  Pierwszą rzeczą, którą należy zrobić, to wyczuć, że niestety w naszej głębokiej naturze tkwi tendencja lgnięcia do bólu i cierpienia. Jelalel wzywa nas, abyśmy nie popadali w bezruch i smutek, byśmy przezwyciężali przeszłość i szukali jasności umysłu, która jest zdolna do przekraczenia wszelkich pozorów. Podczas gdy litery hebrajskie czytane są od prawej do lewej (Lamed-Jod-Jod), rdzeń tego anioła odpowiada konfiguracji: „Wisielec-Koło-Koło”. Koła działają razem; jeśli są zsynchronizowane jak koła zębate, wytwarzają dynamiczny przepływ, a Wisielec jest umiejętnością spojrzenia na świat z innej perspektywy.


HARAHEL

To mentalna żywotność daje determinację do poznania istoty rzeczy. Światło tego Anioła zawsze wykracza ponad wszystko, poza nas samych - jest to ciągłe niezadowolenie z tego, co wiemy, ciągłe wznawiane badania. W tym procesie można przezwyciężyć wymiar „JA”, ponieważ wiedza wykracza poza Ego, nie bada już dla siebie, ale z miłości do samej wiedzy. 
Trzy litery składające się na imię tego Anioła (ket-reish-het) odpowiadają trzem Arkanom Tarota: Papieżowi, Sądowi, Sprawiedliwości. Są to 3 siły prawdy, które mają absolutną władzę i moc potrzebną do uczynienia tajemnic zrozumiałymi.


MIZRALE

Jest to energia, która daje zdolność analizowania i rozumienia (Hod) w chwilach kryzysu, zniechęcenia, udręki, tak aby znaleźć siłę (Gewura), by wstać i stanąć na nogi, by bez zniechęcenia ruszyć w dalszą drogę. Aktywuje proces odnowy mentalnej, aby uzyskać większą równowagę między teorią a praktyką. Jest to umiejętność urzeczywistniania projektów, a także obdarowywania odnawiającymi i odbudowującymi energiami. Trzy litery imienia (resh-tsade-mem) tworzą konfigurację odpowiadającą Arkanom Tarota: Sąd-Księżyc-Śmierć. Sąd jest tą siłą jasności, która budzi się w nieświadomości (Księżyc) i objawia nam to, co należy odłożyć na bok (Śmierć), aby dojść do coraz jaśniejszego i klarownego odbioru oraz zdolności intuicji.


UMABEL

Wrażliwość, empatia, współczucie, pozytywność to najbardziej energetyczne siły tego Anioła. Sprawiają, że ludzie są zdolni do uzdrawiania innych, dodawania innym odwagi, zaszczepiania nadziei i siły w innych. To strumień świadomości, który mówi nam, jak działać. W Drzewie Życia jest to siła, która lśni (Hod) pięknem (Tifaret). Są to ludzie, którzy we wszystkim widzą to, co najlepsze, wiedzą, jak wszędzie widzieć piękno. Trzy litery, które konfigurują to imię (beth-mem-waw) odpowiadają trzem Arkanom Tarota: Kapłanka-Kochanek-Śmierć. W centrum zawsze jest radykalna zmiana (Śmierć), która prowadzi zarówno do coraz bardziej owocnego życia wewnętrznego (Papieżyca), jak i do życia materialnego, w którym zawsze docenia się piękno wszystkiego (Kochanek).


JAHHEL

Wszystkie Anioły znaku Wodnika budzą w swoich podopiecznych miłość do Natury, idealizm, otwartość, zainteresowanie innowacjami. Energia Jahhel prowadzi do samotności i wewnętrznej ciszy, aby nauczyć się łączyć intelekt z emocjami. Ten proces pomaga nam uczynić uczucia zrozumiałymi, uchwycić związek między tym, co czujemy, a tym, co myślimy. To światło (Hod) jest związane ze zrozumieniem, które wytwarza mądrość (Zwycięstwo = Netzach). To sposób na odkrycie naszego wewnętrznego mistrza. Kiedy połączymy się z wewnętrznym mistrzem, staniemy się ojcem samego siebie, niezależnym i zdolnym do niezależnego myślenia. Prawdą, którą należy poznać, związaną z tą medytacją, jest to, że dzieci nie należą do swoich rodziców, ani uczniowie do nauczycieli: są nam powierzone w relacji, która musi być dla nas okazją do rozwoju i w której my również uczymy się od nich. Z tego powodu z liter, które odpowiadają imieniu, powstają Arkana Tarota z podwójnym Papieżem i Kołem (hé-hé-yod), to znaczy, że koło jest cyklem, który należy ukończyć, aby odłączyć się od biologicznego ojca i stać się Ojcami samych siebie w duchu.


ANAUEL

Darem udzielonym przez Anauela jest JEDNOŚĆ, poczucie bycia JEDNYM, niepodzielną częścią CAŁOŚCI. Anauel jest z definicji „posłańcem bogów”; można by powiedzieć, że „wychwytuje” wszystkie przekazy, wyczuwa intuicyjnie istotę rzeczy, a potem umie to manifestować w jasny i prosty sposób. To spojrzenie jest głębokie i dlatego umie we wszystkim dostrzec piękno, wielkość ukrytą w małych rzeczach, docenia boskość, która jest ukryta w każdej istocie. W Drzewie Życia wszystko jest kierowane do Sefirotu Hod, wspaniałości, co sprawia, że ​​postrzeganie rzeczy jest tak głębokie i jasne. Trzy litery jego imienia odpowiadają Arkanom: „Kochankowie – Umiarkowanie – Wieża”, które walczą o równowagę, ponieważ kochanek jest wyborem między dwiema opcjami - niewłaściwy wybòr i spadamy z wieży. Wszystko, co bierzemy za pewnik, traci w naszych oczach wartość; z tego powodu szklanka wody jest nic nie warta, ale gdybyśmy nie mieli wody, całe złoto świata nie starczyłoby na zapłacenie za ten łyk, który nas uratuje.


MEHIEL

Anielska energia Mehiela to wielka siła twórcza, emocjonalna i fizyczna, wewnętrzne oczyszczenie, zrównoważenie myśli i uczuć, zdolności logiczne i komunikacyjne. Daje siłę przekonywania słowem. 
Według Kabały to Imię dostarcza najskuteczniejszego narzędzia medytacyjnego do wizualizacji wewnętrznego piękna i uzewnętrznienia go, ponieważ zaczyna się od podstaw (Yesod) i dociera do manifestacji (Hod = splendor). Trzy litery Imienia (yod-heth-mem) odpowiadają Arkanam: „Koło-Papież-Śmierć”, cyklowi, przez który się przemienia.


DAMABIAH

Pierwszy promień chóru Aniołów. Nieustannie przemienia zło w dobro. Jego energia prowadzi do tak zwanej „bojaźni Bożej”, która nie jest strachem, ale szacunkiem dla sacrum, umiejętnością dostrzegania wielkości rzeczy i chronienia ich, strzeżenia ich, czczenia ich. Według Kabały Imię to daje moc uważnej oceny rzeczy w ich rzeczywistości; mądrość ta jest intuicyjna (Chomah) i tworzy przekonania (Yesod). To widzenie w każdej rzeczywistości innego świata. I tak, 3 hebrajskie litery (beth-mem-daleth) odpowiadają Arkanom „Papież-Śmierć-Cesarz”. W środku znajduje się równowaga zmian pomiędzy dwiema siłami: wewnętrzną Yin (Wysoka Kapłanka) i zewnętrzną Yang (Cesarz).


MANAKEL

Manakel wzywa do wyjścia poza to, co widać; zrozumieć życie ukryte pod materialnymi formami. Zaprasza do kultywowania umiejętności czytania snów i rozróżniania dobra od zła, aby oddać je w służbę światu. Głęboka intuicja, jaką może nam dać, polega na tym, że egzystencja ze swej natury jest źródłem bólu, ale w obliczu ran możemy reagować z odpowiedzialnością, by nie popaść w otchłań cierpienia i użalania się nad sobą.
Według Kabały litery tego imienia emanują energią zdolną do pokonania tendencji do bycia ofiarą. Problemy stają się wtedy szansami. W Drzewie Życia światło intelektu (Binah) dociera do podstaw (Yesod), następnie znajduje drogę praktyki i konkretnych, realnych rozwiązań. Trzy litery (mem-nun-qoph), które składają się na jego nazwę, odpowiadają Arkanom „Słońce – Umiarkowanie – Śmierć” i są równowagą między życiem, które powstaje, a tym, które musi umrzeć.


EYAEL

Jest aniołem transformacji: zmian, mutacji, metamorfoz w wydarzeniach, osobowościach, w Naturze. Daje nadzieję w trudnościach, cierpliwość w kryzysie i jasność, aby zrozumieć nawet   chaotyczny przepływ zmian. W Drzewie Życia jest konkretną (Yesod) mądrością (Jesed). Pomaga kontrolować czas. Rdzeń (ayin-yod-aleph) tego Imienia odpowiada konfiguracji Arkanów w Tarocie: „Wieża-Koło-Magik”; jest wiedzą (mag), czyli owocem (koło) błędu (upadek z wieży). Eyael nakłania do rozwinięcia silnej woli i nie bania się samotności: wręcz polegania na niej, aby znaleźć duchowe spełnienie, które bardziej niż cokolwiek innego może zaspokoić ludzką naturę.


HABUHIAH

Według Kabały Imię to jest najskuteczniejszym narzędziem medytacyjnym do nawiązywania kontaktu z duszami ludzi, których kochamy, a nawet ze zmarłymi: jego siła (Guevurah) wzmacnia przekonania lub fundamenty (Yesod). Z jednej strony chroni (Yin), z drugiej oczyszcza (Yang), sprzyjając harmonijnemu połączeniu energii męskiej i żeńskiej. Habuhiah wzywa do kochania siebie. Rdzeń (hé-beth-waw) tego Imienia odpowiada konfiguracji: Kochankowie – Kapłanka – Papież; są symbolem wewnętrznego wyboru miłości między naszymi dwoma wymiarami (kobiecym i męskim, Najwyższą Kapłanką i Papieżem) ), stąd harmonia, która pojawia się, gdy nauczymy się kochać siebie we właściwym stopniu, bez próżności i egoizmu.


ROCHEL

Rochel jest nosicielem ogromnej jasności, która pozwala odnaleźć to, co kiedyś zostało utracone: z filozoficznego punktu widzenia mòwimy o tym, co człowiek utracił, to drugie ja, część rozczłonkowana przez niego w momencie rozdzielenia. Jasność widzenia dana przez tego Anioła zapewnia również równowagę. Według Kabały Imię to jest w rzeczywistości najskuteczniejszym narzędziem medytacyjnym dla tych, którzy muszą znaleźć drogę powrotną do domu, dla wszystkich tych, którzy idą przez życie z poczuciem, że to, gdzie są, „nie jest ich miejscem”; to te chwile w życiu, kiedy czujemy się zagubieni. Trzy litery imienia (hé-aleph-resh) odpowiadają konfiguracji Arkanów Tarota: „Papież – Mag – Sąd”, dlatego to wiedza (Mag) poszukuje ostatecznej prawdy (osądu) dla pogodzenia się z życiem doczesnym (Papież) i przeżywania go we właściwy sposób.


JABAMIAH

Darem udzielonym przez Jabamiasza jest transmutacja i alchemia; to pomysłowa, twórcza energia, rozpoznająca twórczy plan w rzeczach pozornie spowitych chaosem lub mgłą. W rzeczywistości, według Kabały, to Imię dostarcza najskuteczniejszego narzędzia medytacyjnego do uzyskania głębokiego spojrzenia, z którego dowiadujemy się, że istnieje przyczyna wszystkiego, co się zdarza: przypadek nie istnieje; chaos jest iluzją. Jest to wewnętrzna moc (Netzach) Natury (Yesod). Jabamiasz zachęca do obserwowania i słuchania naszych przeciwników oraz tych, których nie aprobujemy, wiedząc, że mogą nam objawić, czy widzimy siebie we właściwym świetle, dostarczając nam swego rodzaju zwierciadła tego, co musimy usunąć z naszej własnej natury: ponieważ ich słabości są naszymi słabościami.
Trzy litery imienia (mem-beth-yud) odpowiadają konfiguracji Arkanów: „Koło-Kapłanka-Śmierć”. Pomiędzy kołem, które jest cyklem, a śmiercią, która jest przejściem tego cyklu, pozostaje esencja i istota: Kapłanka ucieleśnia wyjątkowy i ostateczny sens wszystkiego w wymiarze duchowym.


HAIAIEL

Według Kabały Imię „Hayai” daje dalekowzroczność, a nawet proroctwo, rozumiane jako narzędzie do pojmowania i przemiany zła. Haiaiel to przenikliwa jasność, która pozwala od razu odróżnić, bez popełniania błędów, dobro od zła, prawdę od fałszu. „Proroctwo” to nie widzenie sztywno ustalonej przyszłości: w rzeczywistości sztywne przeznaczenie nie istnieje, ponieważ działając na teraźniejszość, możemy odtworzyć przyszłość w dowolnym momencie. Proroctwo to przepowiadanie konsekwencji obecnych czynów, czyli ich skutków.
Rdzeń (yod-yod-he) tego Imienia odpowiada konfiguracji: „Koło - Koło - Papież”. Kiedy dwa koła są razem, oznacza to bieg, dlatego musi istnieć kompatybilność i współpraca między dwiema przeciwstawnymi siłami (nasz podwójny świat), podczas gdy Papież lub Hierofant jest pośrednikiem między tymi dwoma wymiarami, ponieważ przyszłości może być wiele (wyraźne wymiary równoległe). W Drzewie Życia wypływa z jasności umysłu (Hod), że materializują się wolne decyzje (Yesod).


MUMIAH

Dzięki sile krystalizacji (skamienienia) ma moc dokończenia wszystkiego, co zostało rozpoczęte. Słowo „mumia” odnosi się do zabandażowanego ciała, tak jak używamy tego słowa, ale po hebrajsku Muwmiyah oznacza „magiczne owinięcie wokół ekstremalnego kształtu człowieka”; ukryte znaczenie w hieroglifie Imienia brzmi: „Otaczam wszystkie moje pytania ze wszystkich stron”, dlatego to, co wydaje się zamknięte i unieruchomione, to funkcje racjonalnego umysłu i uczuć emocjonalnych; to nasze ciało jest bandażem. Jeśli nie odkryjemy siebie w środku, możemy powiedzieć, że jesteśmy żywymi mumiami. 
Według Kabały wibracja tych liter pozwala nam zrozumieć różnicę między naszym prawdziwym ja a ego, które warunkuje nasze życie, torując w ten sposòb drogę wewnętrznemu procesowi, który może doprowadzić do odrodzenia. Yesod jest podwojona, siły są ukierunkowane na oczyszczenie naszego wewnętrznego lustra. Trzy litery imienia (mem-waw-mem) odpowiadają konfiguracji Tarota: "Śmierć - Kochanek - Śmierć". Wybór zmiany musi być dokonany tylko przez najwyższą siłę energetyczną, taką jak miłość, w przeciwnym razie zmiana zawsze pozostanie w tyle.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz